Piątkowe spotkanie monitorujące, jest jednym spośród dziesięciu zaplanowanych w kontrakcie z wykonawcą. Dotychczas omówiono wstępne wyniki prac w obszarach: jakość powietrza atmosferycznego, zanieczyszczeń hałasem, walory przyrodnicze i krajobrazowe, badania podwodne- rozpoznanie przeszkód podwodnych, hydrologia, wody powierzchniowe i bilanse oraz budowle hydrotechniczne na obszarze planowanej drogi wodnej.
Zespół realizujący prace badawcze składa się ze specjalistów w dziedzinach ochrona środowiska, hydrologia, hydrogeologia, projektowanie budowli hydrotechnicznych. Istotnym elementem audytu są prace geologiczne dla odcinka Jezioro Buwełno – Jezioro Tyrkło przy uwzględnieniu dwóch wariantów budowy szlaku.
Określone w dokumencie uwarunkowania środowiskowe przebiegu trasy będą bezpośrednio wykorzystywane na dalszych etapach projektowania drogi wodnej. Inwentaryzacja zweryfikuje możliwość realizacji założeń lokalizacyjnych wariantów przebiegu szlaku i budowli technicznych.
Zadanie to realizowane jest w ramach planowania miejskiego obszaru funkcjonalnego Pętla Mazurska. Prace terenowe potrwają do końca maja, dokument podsumowujący realizację prac będzie gotowy w czerwcu br.